Peremajaan kulit estetik

Lebih sedikit dan lebih sedikit orang yang menggunakan pembedahan untuk peremajaan kulit kerana terdapat beberapa kaedah alternatif dan bukan pembedahan. Mereka ditoleransi dengan lebih baik dan kesannya tidak berbeza dalam jangka masa. Mereka juga memerlukan lebih sedikit masa dan tidak memerlukan pemulihan. Kosmetik estetik menawarkan kaedah bukan pembedahan - tonggak baru ke arah penjagaan kulit.

Peremajaan estetik

Peremajaan kulit estetik adalah lanjutan masa muda epidermis tanpa campur tangan pembedahan. Baru-baru ini, prosedur yang berkaitan dengan kosmetologi estetik semakin meluas. Ini kerana terdapat banyak kaedah bukan operasi. Sekiranya tidak semua orang pergi ke meja pakar bedah untuk kulit yang licin, sihat dan cantik, maka ramai yang bersetuju dengan estetika.

Campur tangan bukan pembedahan merangkumi: urut, suntikan, penggunaan pelbagai krim, mengangkat, mengelupas, karboksiterapi dan sebagainya. Dengan bantuan kosmetologi estetik, anda dapat membetulkan ketidaksempurnaan kulit, melembabkan epidermis, mengubah kontur wajah, menghilangkan kedutan dan tanda-tanda penuaan yang lain. Kosmetologi estetik digunakan bukan hanya oleh wanita, walaupun mereka kebanyakan, tetapi juga oleh wakil separuh lelaki.

Peremajaan wajah

Kaedah peremajaan estetik

Kosmetik estetik merangkumi peremajaan suntikan, peremajaan perkakasan, urutan, dan prosedur pencegahan. Prosedur kosmetik dengan suntikan termasuk:

  • Mesoterapi- adalah suntikan ubat yang dapat meningkatkan keanjalan kulit, mengembalikan warna yang sihat pada lapisan atas epidermis, kerutan halus, dan memberikan kelegaan pada wajah dan badan secara umum. Botox telah lama menjadi ubat mesoterapi yang paling popular.

Penting!Selain kesan meremajakan, kesan sampingan juga dapat diperhatikan dengan pengenalan Botox, seperti: B. : Berlaku ruam alergi, kesukaran bernafas, gangguan mata dan penglihatan, aritmia jantung, gatal di sekitar pentadbiran ubat.

Memandangkan kesan negatif pada tubuh yang cepat atau lambat dapat dilihat pada kebanyakan pengguna ubat ini, jurusolek membuat produk lain yang merupakan pengganti Botox yang mencukupi, seperti asid hyaluronik, fibroblas, ekstrak kolagen dan lain-lain.

  • PlasmoliftingAdalah kaedah yang agak baru dalam bidang kosmetologi. Ini terdiri daripada pengenalan plasma darah seseorang ke kedalaman tidak lebih dari 5 mm di lapisan atas epidermis. Untuk melakukan ini, darah vena seseorang diletakkan dalam alat khas yang memisahkan plasma dari dia. Perkara utama adalah tidak mengganggu susunan operasi pemisah sentrifugal. Plasma ini kemudian disuntik ke dalam kulit manusia. Kaedah ini bagus kerana tiada kesan sampingan yang diamati apabila dilakukan dengan betul.
  • Biorevitalisasi- terdiri dalam pengenalan asid hyaluronik ke dalam kulit. Ia mempunyai kesan yang tahan lama, di mana ia bukan sahaja meningkatkan penampilan kulit secara visual, tetapi juga melembapkan dan menyuburkannya.
  • Terapi ozon- kaedah moden untuk mensaturkan kulit dengan oksigen, yang mencetuskan proses regenerasi semula jadi sel epidermis. Pada asasnya, berbeza dengan kaedah sebelumnya, ia hanya digunakan pada kawasan kulit yang bermasalah. Kesan berikut dapat dilihat setelah terapi ozon: pembaharuan tisu subkutan, peningkatan peredaran darah dalam darah, melicinkan kedutan, meratakan warna kulit, rangsangan proses metabolik pada epidermis.
  • Plastik kontur- Ini adalah pengenalan persediaan khas - pengisi yang dapat mengembalikan jumlah yang hilang dari pelbagai bahagian badan. Dalam kebanyakan kes, pengisi mengandungi asid hyaluronik, ekstrak kolagen dan bahan tambahan lain dalam bahagian yang selamat untuk badan.
Peremajaan wajah suntikan

Peremajaan perkakasan merangkumi:

  • Keremajaan ELOS- salah satu prosedur kosmetik "termuda" untuk peremajaan wajah. Ia dilakukan di bawah pengaruh denyutan elektrik yang lemah dan cahaya pada lapisan atas epidermis. Dengan pertolongannya, anda dapat merangsang proses metabolik kulit, mengurangkan kedalaman kedutan dan menghilangkan kedutan yang meniru. Prosedur ini tidak menyakitkan dan tidak menimbulkan rasa tidak selesa.
  • Rawatan laser- terdiri dalam mengeluarkan zarah epitel mati dengan laser dengan panjang tertentu. Ia digunakan secara meluas kerana tiada kesan sampingan. Prosedur peremajaan tidak menyebabkan sensasi yang menyakitkan. Hasilnya, anda dapat melihat peningkatan keanjalan dan ketegasan kulit, penjajaran warna dan pembaharuan epidermis pada tahap sel.
  • Peremajaan foto- mengurangkan kedalaman kedutan, menghilangkan ruam pelbagai asal dan menyembunyikan jaringan kapilari. Semua ini dilakukan dengan mendedahkan kulit kepada denyutan cahaya. Kaedah terpantas dari semua perkara di atas. Ia digunakan terutamanya untuk orang berusia lebih dari 40 tahun.
  • Mengangkat gelombang radio- mempunyai kesan yang berpanjangan. Prosedur ini melibatkan pendedahan kulit kepada gelombang radio-magnetik. Selepas prosedur ini, peningkatan keanjalan kulit dan kesan peremajaan umum diperhatikan.
  • Pemanasan- Baik menghilangkan tanda-tanda awal penuaan. Ia terdiri daripada kesan sinaran frekuensi tinggi pada lapisan dalam epidermis. Prosedur ini tidak mempunyai kontraindikasi, tidak ada kesan sampingan. Thermage popular dengan kesan stabil. Ia mampu meremajakan kulit dalam satu prosedur setiap tahun.

Pada nota.Urutan boleh dilakukan bukan sahaja di salun kecantikan, tetapi juga di rumah. Perkara utama adalah memahami kawasan mana yang harus terjejas dan mengambil kira spesifik kulit.

Langkah-langkah pencegahan untuk peremajaan kulit dilakukan dengan krim anti-penuaan yang mengandungi ekstrak kolagen dan asid hyaluronik.

Prosedur untuk meremajakan kulit wajah

Cara memilih penjagaan yang betul

Anda boleh memilih produk penjagaan anda sendiri untuk setiap jenis kulit. Terdapat tiga jenis kulit: kulit kering, berminyak dan kombinasi. Produk yang sesuai untuk kulit berminyak mungkin tidak membantu kulit kering. Apabila kulit memerlukan produk yang lebih berkesan daripada hanya krim, walaupun dengan asid hyaluronik, ada beberapa prosedur yang dapat digunakan untuk meremajakan.

Apakah Prosedur Peremajaan Muka Terbaik? Kaedah peremajaan perkakasan dianggap paling banyak digunakan kerana mempunyai kesan yang cukup lama dan tanpa kesan sampingan, dan hasilnya melebihi banyak jangkaan. Walau bagaimanapun, agar ubat perkakasan berkesan untuk peremajaan, terdapat beberapa prosedur yang harus anda lalui.

Untuk mendapatkan hasil yang diinginkan lebih cepat, anda boleh menggunakan suntikan. Walau bagaimanapun, anda harus mengkaji dengan teliti ubat-ubatan yang disuntik ke lapisan epidermis, kerana boleh menyebabkan reaksi alergi dan kesan sampingan yang lain.

Prosedur rumah

Anda juga boleh merawat kulit anda di rumah. Ini tidak memerlukan latihan khas. Sebilangan besar wanita berusaha mengekalkan kulit awet muda tanpa melepaskan diri dari cermin di bilik mandi mereka sendiri. Rawatan di rumah mempunyai kelebihannya. Pertama, mereka adalah 100% semula jadi, dan kedua, itu adalah pilihan yang jauh lebih murah daripada mengunjungi salon kecantikan.

sebelum dan selepas peremajaan kulit wajah

Salah satu krim buatan sendiri yang paling biasa adalah retinoik. Ia terdapat di kebanyakan kosmetik yang digunakan di salun kecantikan yang mahal. Apapun, alat ini cukup murah. Dianjurkan untuk menggunakannya di kawasan bermasalah selama 3 minggu pada musim bunga dan musim gugur.

Anda juga boleh menggunakan pelbagai topeng muka di rumah. Pada masa ini tidak ada masalah dengan membeli topeng kulit di kedai khusus. Tetapi, jika atas sebab tertentu topeng itu tidak dibeli, ia boleh disediakan di rumah. Biasanya terdiri dari bahan-bahan yang selalu ada di sekitar rumah.

Ia harus difahami!Penjagaan kulit memerlukan pemantauan berterusan dan prosedur tetap. Tidak ada kesan jika anda melakukan topeng sebulan sekali.

Pencegahan dan penjagaan

Langkah-langkah penjagaan kulit pencegahan merangkumi: urut, pembersihan wajah, dan penggunaan krim antipenuaan.

Notis!Agar kulit wajah kelihatan sihat dan cantik, perlu mengecualikan diet rendah kalori dari kehidupan. Anda juga perlu minum banyak air bersih - sekurang-kurangnya 1. 5 liter sehari.

Dengan pendekatan penjagaan kulit yang betul, ia akan menggembirakan anda dengan kesihatan, bebas kedutan dan keanjalan untuk jangka masa panjang. Perkara yang paling penting adalah mematuhi peraturan tertentu untuk menjaga pelbagai jenis kulit. Penting juga untuk memahami bahawa prosedur kosmetik salun yang berkaitan dengan pelbagai teknik peremajaan kulit hanya boleh dilakukan oleh profesional yang berkelayakan.